czwartek, 4 września 2014

Czym jest motywacja?

Czym jest ?
W skrócie to chęć do działania. Jest to chęć do pracy i kreowanie siebie lub swojego celu.

A gdzie motywacji należy szukać?
Wielu ludzi siedzi na kanapie bądź fotelu i ogląda TV i czekają na motywacje. Czekają na pierun z nieba lub nadejście weny motywacji. To nie jest tak motywacje trzeba jak ognisko, pomału rozpalić aż wybuchnie duży płomień. Możemy ten płomień rozpalać świadomie bądź nie świadomie. Bardzo ważne są tu emocje.
Czasami ludzie mylą motywacje z dobrym samopoczuciem. Motywacja zawsze jest tylko czeba ją odpowiednio kierunkować.
Kiedy stajemy przed dylematem np czy iść poćwiczyć czy oglądnąć mecz przed TV. musimy się zastanowić co nam da większe korzyści.Co mamy wybrać?

Czasami także mamy blokady w swojej głowie. Ja osobiście mam takie blokady. Cały czas mam choć z nimi walczę, co pomyśli dziewczyna jak do niej podejdę i zagadam, co powiedzieć a jak mnie spławi?
Ja ostatnio mam małą dobrą radę na to, po prostu nie myślę o tym tylko DZIAŁAM.



A jak z innymi celami w życiu. Jest pewien schemat działania do osiągnięcia celu , marzenia.
WIEDZA
Bez wiedzy na dany temat nic nie możemy zrobić. Nie znając czegoś nie zrobimy tego dobrze, tak oczywiście iz za trzecim, piątym dziesiątym razem nam się uda ale czy warto poświęcać tyle czasu, pieniędzy, energii.
DZIAŁANIE.
Bez pracy nad celem go nie osiągniesz. Nie przyjdzie samo, nie spadnie z nieba.
Zacznij myśleć o działaniu i różnych jego aspektach. Jak to zrobić. Zaplanuj działanie nie musisz się trzymać jego kurczowo możesz modyfikować go razem z zmianą sytuacji.
RALIZACJA
I dochodzi do momentu realizacji. Jaraj się tym bądź z tego zadowolony. Chwal się tym osiągnięciami, zaproś znajomych na imprezę z okazji awansu w pracy, wypijcie parę kolejek, pobawcie się.

Ważnym także aspektem jest monitorowanie swoich postępów. Rób tabelki wykresy, podziel prace na mniejsze etapy.
Dziękuje wam za wszystko
Pozdrawiam czekam na komentarze.
 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz